Societat

Orange, Vodafone, Endesa i Vueling, les empreses que reben més reclamacions

L’Agència Catalana del Consum va rebre 24.587 reclamacions el 2021

El 60% de les queixes es van poder resoldre a través de la mediació i l’arbitratge

Les empreses de telecomunicacions Orange (amb 1.569 reclamacions) i Vodafone (amb 1.477 reclamacions), l’energètica Endesa (amb 1.122) i l’aerolínia Vueling (amb 895) són les companyies que acumulen més reclamacions per part dels usuaris davant l’Agència Catalana del Consum. També van rebre moltes queixes les empreses Energia XXI i Naturgy, les de telecomunicacions Telefónica i Xfera Móviles (Yoigo), l’aerolínia Ryanair i l’agència de viatges eDreams.

El president de l’agència, Francesc Sutrias, va explicar ahir que durant el 2021els consumidors van fer 24.587 reclamacions però que més del 60% es van poder resoldre per la via de la mediació o l’arbitratge, és a dir, que es va evitar la via judicial. Això suposa un 46% més respecte a l’any anterior. Sutrias també va assegurar que en els últims mesos estan rebent “moltíssimes” consultes per l’augment del preu de l’electricitat però va recordar que la regulació del preu de l’energia no és competència de la Generalitat.

El responsable del màxim organisme de consum de la Generalitat va destacar que les reclamacions el 2021 van baixar un 14% respecte al 2020, ja que les incidències i cancel·lacions provocades per la pandèmia es van reduir. També va assegurar que van créixer un 53% les actuacions d’inspecció fetes per l’Agència Catalana del Consum.

En aquest sentit, el director va destacar “les actuacions inspectores a companyies aèries, arran de les reclamacions en què els consumidors exposaven les reticències d’algunes línies aèries a l’hora d’informar adequadament sobre el dret al reemborsament dels bitllets en cas de cancel·lació del vol”. Aquests controls van finalitzar amb 16 expedients resolts amb sanció a les companyies Air Europa, Air France, British Airways, Easyjet, Fly Level, Iberia, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Qatar Airways, Ryanair, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, Transavia, United Airlines i Vueling, per un import total de 481.305 euros.

Contra la reducció de caixers

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC), ha posat en marxa el Telèfon contra la Desatenció Bancària, una línia directa d’atenció i assessorament a les persones afectades per la reducció de caixers automàtics i de l’atenció presencial en horari comercial. Els residents a Barcelona i en especial la gent gran o persones afectades per la bretxa digital que vulguin presentar una queixa contra les entitats bancàries poden trucar al 93 402 75 94 de dilluns a divendres de les 9 del matí a les 6 de la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva