Societat

Orange, Vodafone, Endesa i Vueling, les empreses que reben més reclamacions

L’Agència Catalana del Consum va rebre 24.587 reclamacions el 2021

El 60% de les queixes es van poder resoldre a través de la mediació i l’arbitratge

Les empreses de telecomunicacions Orange (amb 1.569 reclamacions) i Vodafone (amb 1.477 reclamacions), l’energètica Endesa (amb 1.122) i l’aerolínia Vueling (amb 895) són les companyies que acumulen més reclamacions per part dels usuaris davant l’Agència Catalana del Consum. També van rebre moltes queixes les empreses Energia XXI i Naturgy, les de telecomunicacions Telefónica i Xfera Móviles (Yoigo), l’aerolínia Ryanair i l’agència de viatges eDreams.

El president de l’agència, Francesc Sutrias, va explicar ahir que durant el 2021els consumidors van fer 24.587 reclamacions però que més del 60% es van poder resoldre per la via de la mediació o l’arbitratge, és a dir, que es va evitar la via judicial. Això suposa un 46% més respecte a l’any anterior. Sutrias també va assegurar que en els últims mesos estan rebent “moltíssimes” consultes per l’augment del preu de l’electricitat però va recordar que la regulació del preu de l’energia no és competència de la Generalitat.

El responsable del màxim organisme de consum de la Generalitat va destacar que les reclamacions el 2021 van baixar un 14% respecte al 2020, ja que les incidències i cancel·lacions provocades per la pandèmia es van reduir. També va assegurar que van créixer un 53% les actuacions d’inspecció fetes per l’Agència Catalana del Consum.

En aquest sentit, el director va destacar “les actuacions inspectores a companyies aèries, arran de les reclamacions en què els consumidors exposaven les reticències d’algunes línies aèries a l’hora d’informar adequadament sobre el dret al reemborsament dels bitllets en cas de cancel·lació del vol”. Aquests controls van finalitzar amb 16 expedients resolts amb sanció a les companyies Air Europa, Air France, British Airways, Easyjet, Fly Level, Iberia, KLM, Latam Airlines, Lufthansa, Qatar Airways, Ryanair, Swiss International Air Lines, TAP Air Portugal, Transavia, United Airlines i Vueling, per un import total de 481.305 euros.

Contra la reducció de caixers

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC), ha posat en marxa el Telèfon contra la Desatenció Bancària, una línia directa d’atenció i assessorament a les persones afectades per la reducció de caixers automàtics i de l’atenció presencial en horari comercial. Els residents a Barcelona i en especial la gent gran o persones afectades per la bretxa digital que vulguin presentar una queixa contra les entitats bancàries poden trucar al 93 402 75 94 de dilluns a divendres de les 9 del matí a les 6 de la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

El Claustre de la UB aprova la moció de suport a Palestina

barcelona
infraestructures

Liciten les obres del vial per accedir al polígon de Gandesa des de la C-43

GANDESA
habitatge

El Govern recorre contra l’Estat per ignorar l’índex català de preus del lloguer

barcelona
MEDI AMBIENT

Els promotors de la consulta sobre el polígon de la Bisbal del Penedès presenten un recurs a la Generalitat

La Bisbal del Penedès
SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei a l’àrea metropolitana

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ
estat espanyol

El TC avala la llei que penalitza l’assetjament a les dones que avorten

barcelona

Restauren 21 activitats extractives que havien quedat abandonades

olot