Societat

Iniciativa per dur el català a restaurants i hotels

La restauració i l’hostaleria són dos dels sectors en què hi ha més presència tant d’empresaris com de treballadors d’origen estranger i és per això que gremis i govern han unit forces per tirar endavant una campanya de promoció de l’ús del català. La campanya Oberts al català farà arribar als hotels i restaurants informació sobre la normativa lingüística d’obligat compliment, els recursos gratuïts als quals es poden acollir i petits vocabularis bàsics perquè puguin atendre el públic en català.

“És una iniciativa per sumar esforços i perquè els nous catalans tinguin eines ràpides i eficaces que els ajudin a prosperar”, ha indicat  en la presentació el secretari de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile.

Sense catastrofisme
El secretari de Política Lingüística, Miquel Pueyo, admet que sovint el coneixement del català dels treballadors d’hotels i restaurants és gairebé nul i planteja dues opcions: “Ser catastrofistes i dir que això s’acaba o bé fer feina”. “Fer feina vol dir aplicar la llei –afegeix–, fer formació i vincular la llengua amb la qualitat del servei”.

El secretari d’Immigració, Oriol Amorós, insisteix en la importància de la llengua com a element d’integració: “Si algú parla català, se sobreentén que s’integra en altres àmbits”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.