Societat

La seva oportunitat

Els serveis d'intervenció educativa ofereixen recursos i acompanyament personalitzat a nois i noies amb dificultats en el procés escolar

L'atenció a la infància en risc d'exclusió és una de les prioritats de Càritas. Per aquest motiu l'entitat desenvolupa diferents iniciatives en l'àmbit escolar, personal, familiar i social amb el propòsit de treballar hàbits, actituds, coneixements i habilitats que ajudin els alumnes de contexts desafavorits a tenir la seva pròpia oportunitat i esdevenir ciutadans lliures i autònoms. En bona part, aquest objectiu es materialitza en els anomenats serveis d'intervenció educativa (SIE), que ofereixen acompanyament personalitzat i recursos a nois i noies amb dificultats en el seu procés d'aprenentatge. La tasca socioeducativa es duu a terme mitjançant activitats de suport escolar i d'altres de tipus lúdic amb la participació de voluntariat i de l'equip de professionals. Com a valor educatiu en si i per multiplicar l'eficiència del servei, s'aposta pel treball en xarxa amb diferents agents dels centres d'ensenyament, serveis socials, equips d'atenció a la infància i equips d'assessorament psicopedagògic. Els resultats validen els esforços: el 60% dels alumnes atesos en el SIE experimenten substancials millores en els seus coneixements al final del curs acadèmic.

El servei ha estès el seu radi d'acció i en el curs 2013/14 abraça les següents localitats: Anglès, Banyoles, Castelló d'Empúries, Cornellà del Terri, Lloret, Figueres, Girona (la Creueta, Font de la Pólvora, Pont Major, Taialà-Domeny), la Bisbal d'Empordà, l'Escala, Palafrugell, Palamós, Porqueres, Roses, Salt (Sant Jaume i Sant Cugat, SIE Secundària), Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Torroella de Montgrí i Verges.

El curs passat (2012/13), van ser atesos un total de 456 infants i joves per 190 voluntaris, quinze persones de l'equip tècnic de Càritas i cinc alumnes en pràctiques. Es tracta d'usuaris que acumulen factors de risc, com ara pobresa econòmica, atur familiar i problemes d'habitatge que incideixen negativament en el dia a dia del seu aprenentatge. L'atenció individualitzada i en petits grups contribueix a superar les seves dificultats. I l'experiència demostra com n'és de necessari desplegar polítiques de participació de les famílies en el funcionament de l'escola i en el seguiment dels estudis dels seus fills.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BANYOLES

Nova reunió de la comunitat educativa per l’escola Camins

banyoles
enoturisme i gastronomia

Carme Ruscalleda, premi ‘Premi Bite honory award’ per la difusió de la cultura culinària

Barcelona

Som Sostre demana un nou model per atendre els sense llar

girona
urbanisme

La Rambla encara la fase de reforma més complexa pel que fa a mobilitat

Barcelona
turisme

30.000 persones a les jornades de portes obertes del Port de Barcelona

Barcelona
estats units

Augmenten a 15 els morts per tempestes i tornados als EUA

barcelona
societat

El TS estima un recurs de l’Ajuntament de Barcelona contra l’anul·lació de la taxa d’escombraries del 2020

Barcelona
tribunals

El judici per la violació d’Igualada se celebrarà del 17 al 21 de juny

Igualada
sequera

Els embassaments de Ter-Llobregat doblen reserves i superen el 30%

barcelona