Societat

Promoció turística conjunta al Berguedà

Els cinc municipis certificats com a destinació de turisme familiar, units

El projecte costa 60.000 euros

Els cinc municipis del Berguedà que recentment han estat certificats com a destinació de turisme familiar han creat una marca turística per promocionar la comarca. El logotip l'encapçala el nom de Berga i el completa un símbol format per la superposició de dos cercles i una frase que variarà en funció de la campanya. D'aquesta manera, Berga, Avià, Capolat, Castellar del Riu i Cercs pretenen atreure públic familiar provinent, sobretot, de l'àrea metropolitana de Barcelona, segons recull l'agència ACN. A més, la capital del Berguedà ha renovat la seva pàgina web amb l'objectiu “de crear un portal fet a mida dels viatgers del segle XXI”. Tot aquest projecte ha disposat d'una inversió de 60.000 euros finançats per la Diputació de Barcelona.

Berga rep cada any uns 5.000 visitants, una xifra que es pretén incrementar amb una nova campanya turística. De moment, ja s'ha fet el primer pas, la creació d'una marca, que s'ha impulsat des dels cinc municipis del Berguedà que, des de fa dues setmanes, són destinació de turisme familiar. Les frases que s'han pensat per a cada campanya específica són, per exemple, “Berga és aventura, és natura”; “és diferent és divertida”; “és Patum, és patrimoni”, o “és història, és autèntica”. En una primera fase, la marca, que ha estat creada per l'empresa berguedana Magma, té l'objectiu de cridar l'atenció dels turistes familiars provinents de l'àrea metropolitana. La cap de comunicació i màrqueting de Magma, Marta Artigas, ha explicat que la proximitat de la ciutat amb Barcelona i les bones comunicacions faciliten aquest objectiu, però també el fet que es tracta d'un públic “que valora molt la natura, la tradició i que busca uns valors que no troba a la gran ciutat”.

Tot i que el pas següent és la creació d'un pla d'acció, l'alcalde de Berga, Juli Gendrau, ha avançat que la marca s'utilitzarà en la promoció a mitjans de comunicació, a través del web o d'aplicacions mòbils. Tot aquest projecte –que inclou l'anàlisi de la situació turística, l'elaboració de la marca i el pla d'acció– s'ha finançat amb un pressupost de 60.000 euros que han estat aportats per la Diputació de Barcelona. A banda, la capital del Berguedà també ha renovat el seu web. Des del mes de febrer passat, quan es va posar en marxa el nou web, el portal ha rebut més de 27.000 visites, la majoria de públic estatal, però també d'internacional, com ara d'Amèrica del Nord, França o Rússia.

Gendrau apel·la a incrementar l'autoestima entre els berguedans. El batlle creu que “des de fora se'ns té més ben valorats que nosaltres mateixos”, i assegura que aquesta autoestima “ens ajudaria més”, una opinió que comparteix Artigas, que ha assegurat que sense aquesta autoestima “serà complicat cridar l'atenció dels turistes”.

LA FRASE

Des de fora se'ns té més valorats que nosaltres mateixos. Cal créixer en autoestima
Juli Gendrau
alcalde de berga


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia