Infraestructures

Alacant i Saarbrücken, referents tarragonins

L'estudi del govern té com a referent el Tramtren que funciona a Alacant i a la ciutat alemanya de Saarbrücken, prop de França i Luxemburg, amb unes dimensions que s'han considerat comparables a les de l'àmbit central del Camp de Tarragona. En el cas d'Alacant, que té quatre línies, la xarxa és de 52 quilòmetres, i es va aprofitar en bona part l'antic corredor ferroviari amb un traçat paral·lel a la costa, la qual cosa n'ha permès la integració urbana, en una zona molt turística. La infraestructura dóna cobertura a una població potencial de 760.000 persones, més del doble que al Camp, on ara n'hi ha 330.000, però es preveu que el 2026 arribi al mig milió. En el cas alemany, que cobreix precisament la mateixa població que la tarragonina avui, es volia un sistema que connectés la ciutat amb els barris residencials dels afores i els municipis propers, i es va idear una xarxa de 32 quilòmetres que aviat s'ampliarà a 43. “En els dos casos, la proporció és semblant a la d'aquí Camp, així que considerem que el projecte també és viable al Camp”, sosté Nadal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona