Infraestructures i serveis

«Algú s'ha inventat una falsa polèmica al voltant de la variant de la Bisbal»

El conseller Nadal va dir ahir que no té cap problema amb el Departament de Medi Ambient

«Jo vaig anunciar que el govern, a proposta del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, torna a sotmetre el projecte a una nova exposició amb una opció preferent, la sud. I acabada l'exposició, es pronunciarà el Departament de Medi Ambient, amb la declaració d'impacte ambiental.» Això va afirmar Nadal davant les constants preguntes dels periodistes sobre la picabaralla del seu Departament amb Medi Ambient, després que Medi Ambient qüestionés que l'opció sud fos la definitiva del govern. I va utilitzar el tràmit de la variant d'Olot, que va sortir fa poc a exposició pública, per explicar «amb precisió» la metodologia del procés. En aquest sentit, el conseller va recordar que el govern, a través del seu departament, és l'encarregat de redactar, elaborar i sotmetre a exposició pública els estudis i, un cop acabada l'exposició, s'estudien les al·legacions i «se sotmet la variant proposada a la declaració d'impacte ambiental». Però, en vista de la insistència dels periodistes, Nadal va tornar a recordar que la nova exposició amb l'opció preferent sud és la del govern. I que la polèmica que es vol crear entre ell i Medi Ambient no existeix. I més quan el que es diu de Medi Ambient no és en nom del govern, sinó que són simplement «notes». I per acabar d'arrodonir el procediment, va posar un exemple contrari, és a dir, va agafar el cas del projecte de creació del parc natural del Montgrí, les Medes i el Baix Ter, que tramita el Departament de Medi Ambient. Durant el procés d'exposició pública, diversos càrrecs del departament van deixar clara la intenció de no retallar la proposta actual com demanaven diversos ajuntaments i col·lectius. Davant això, Nadal, tot i ser conscient que el tràmit és de Medi Ambient, és a dir, del govern, va exposar que estava en contra «d'una excessiva ampliació».

Variant de doble «pota» per a Verges

Albert Vilar

Respecte a la variant de Verges, el darrer tram de millora de la carretera de Corçà a Figueres, Nadal va recordar que s'està redactant l'estudi informatiu. Tot i això, Nadal va avançar que està «molt a prop» un acord amb l'Ajuntament sobre la solució definitiva. I aquesta, com plantejava l'Ajuntament, ja que travessen dues carreteres importants, és fer una variant amb doble «pota». És a dir, mitja variant per la banda est, en què s'uniria la carretera que ve de Torroella amb la sortida de Verges en direcció a la Tallada d'Empordà. I, per la banda oest, per l'altre costat, dos enllaços, però a una cota més baixa per assegurar les connexions amb la C-31 a ambdues bandes del poble i, al mateix temps, no interferir a la mota del riu Ter. Segons la documentació entregada ahir pel departament, la variant de Verges tindrà uns 6 quilòmetres de longitud i comportarà una inversió estimada en 30 milions d'euros. Dins de les millores de la C-31, també es recorda el desdoblament de Palamós a Castell d'Aro i les variants de Torroella de Montgrí i de Vilamacolum.

La Tallada-Vilacolum, el 2010

Albert Vilar

La millora de la carretera C-31 entre la Tallada d'Empordà i Vilacolum, que consisteix en la construcció d'una via de 16,8 quilòmetres que impedirà haver de passar per dins de sis nuclis urbans, està previst que estigui entre l'octubre i novembre del 2010. Tot i això, Nadal ja va manifestar que pressionarà perquè s'acabi abans. «No sé quant puc pressionar. No puc dir quant abans. Si només pogués ser un estiu, ja seria el súmmum, però és implantejable», va manifestar Nadal, que volia veure l'actuació malgrat la pluja que va caure. Així, Nadal va explicar que actualment aquesta actuació, que va començar al mes de gener i té un cost de 63,2 milions d'euros, ja té un 70 per cent del terreny desbrossat, un 15 per cent aplanat i on ja apareixen estructures. Tot el traçat és de via nova, a excepció de dos punts, al trencall d'Albons i entre Viladamat i l'Arbre Sec. El conseller ja va deixar clar que en aquests dos punts no s'actuarà durant la temporada estival, ja que és un dels vials principals d'entrada d'Europa a la Costa Brava centre. Dins de les diverses actuacions que s'estan executant del projecte, Nadal va voler remarcar el giratori de Viladamat, que millorarà substancialment el que hi ha actualment. Aquest giratori elevat serà operatiu abans d'aquest estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona