Infraestructures

Les millores a la carretera Sils-Massanes, aquest mes

El govern, que té aparcat el projecte per refer la GI-555 per manca de diners, executa finalment la millora de ferm i d'elements de seguretat viària prevista per al 2011

Hi invertirà 1,2 milions

El govern català iniciarà aquest mes de desembre finalment les obres de millora del ferm i d'elements de seguretat viària de la GI-555, la carretera de Sils a Massanes, coneguda com “la segona carretera de la vergonya”. Com els treballs fets aquest any a l'N-141e, la carretera de Bescanó a Anglès, coneguda com “la carretera de la vergonya”, es tracta d'unes obres que han de servir per millorar la via mentre no s'executiu el projecte per refer-la, aparcat per manca de pressupost de la Generalitat. En el cas de la GI-555, a més, cal destacar que les obres que s'iniciaran ara, i que tenen un pressupost d'1,2 milions d'euros, estan adjudicades des del 2010 i s'havia anunciat que es farien a principi del 2011.

En l'últim any els ajuntaments d'Hostalric, Sils i Santa Coloma i el Consell Comarcal de la Selva han reclamat al govern català la licitació urgent del projecte per refer la via, redactat el 2008 i amb un cost de 30 milions. En aquest sentit, l'alcalde de Sils, Martí Noguer, va considerar fa uns mesos les obres de millora com “un rentat de cara per anar passant” i va deixar clar que el territori el que vol és el projecte per refer la carretera que se'ls va presentar al seu dia.

Les obres de millora, que s'iniciaran ara, duraran quatre mesos i el seu objectiu és “millorar el nivell de servei de la carretera i afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció”. Concretament, es renovarà el ferm amb una nova capa d'asfalt a gairebé tota la via –en 13,2 km, des de l'N-II a Mallorquines fins al trencall de Massanes, prop d'Hostalric– per pal·liar-ne el desgast; es milloraran els elements que faciliten el drenatge de la carretera, amb tasques de neteja i condicionament de cunetes i obres de fàbrica, i es revisarà la senyalització vertical i horitzontal, l'abalisament i les barreres de seguretat (incloent-hi la col·locació d'alguns faldons de protecció per a motoristes).

Cal dir que la GI-555 ha estat tallada els últims dos mesos perquè el 28 de setembre les pluges van malmetre els fonaments d'un pont en el terme de Riudarenes. Des de dimecres s'ha reobert al trànsit i les obres de reparació –amb un pressupost de 670.000 euros– continuen ara fora de la calçada. Duraran fins a final d'any i, per tant, coincidiran breument amb les obres de millora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona