Infraestructures i serveis

Posaran radars per pacificar el trànsit al vial Sant Jordi d’Olot

L’Ajuntament i la Generalitat volen reduir així les molèsties als veïns

Ells continuen reclamant la variant

La instal·lació de radars i la reducció del límit de velocitat són les properes mesures que aplicarà l’Ajuntament d’Olot a l’avinguda Sant Jordi i els carrers Zamenhoff i Portbou per reduir les molèsties als veïns de la zona. Cal recordar que la plataforma que els aplega, “No és un vial, és un carrer”, denuncia que aquests vies fan de variant d’Olot i que suporten un important creixement del trànsit des de l’obertura del túnel de Bracons. Hi circulen una mitjana de 17.000 vehicles, amb puntes superiors.

Ara, l’Ajuntament treballa amb la Generalitat per implantar aquestes mesures. A més, totes dues administracions s’estan encarregant també de programar els semàfors en groc intermitent a les hores nocturnes, d’incrementar la vegetació al voltant de l’avinguda i d’impermeabilitzar acústicament les finestres.

A part de totes aquestes mesures, l’Ajuntament d’Olot ha informat els representants de la plataforma que la Generalitat està planificant millorar la senyalització d’itineraris de llarg recorregut –la prohibició abans del túnel de Bracons– i els controls policials de camions que no tenen origen ni destí a les comarques de la Garrotxa i d’Osona.

Ara, l’Ajuntament ja ha apedaçat el paviment del vial Sant Jordi i dels carrers Zamenhof i Portbou i aviat es pavimentarà tot aquest eix amb un asfalt sonoreductor.

Paral·lelament, la plataforma es manté mobilitzada, tot i celebrar les mesures anunciades, perquè sosté que la solució definitiva és construir la variant nord de la ciutat o d’una circumval·lació, tal com defensen. L’última acció que l’entitat ha dut a terme és una passejada en bicicleta per reivindicar el vial Sant Jordi com a espai pacificat de trànsit.

LA XIFRA

17.000
vehicles
de mitjana circulen cada dia pel vial Sant Jordi d’Olot, un trànsit per a què no està dimensionat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia