Un altre pas endavant per a la futura terminal ferroviària del Logis Empordà

La Generalitat ha posat a licitació els projectes d'aquesta variant per a mercaderies

El centre intermodal ferroviari està directament vinculat al polígon del Logis Empordà, i ara mateix n'és el principal atractiu en convertir-se «en la cruïlla entre els fluxos peninsulars i europeus del corredor mediterrani», com va dir el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, en una conferència a final de febrer. Aquesta aposta basa la seva força en la terminal intermodal, en la qual coincidiran vies d'ample internacional amb vies d'ample ibèric, de manera que es facilitarà el carregament de mercaderies entre els dos tipus de trens, juntament amb naus que aniran al polígon industrial amb una finalitat eminentment logística.

El projecte, del qual ja fa anys que es parla, s'està desencallant darrerament, fins i tot amb la col·laboració de la Unió Europea. Ara, l'empresa pública Cimalsa ha posat a licitació la redacció del projecte bàsic de l'accés ferroviari sud al Logis, i també l'estudi informatiu de l'accés ferroviari nord. Pel que fa al primer, preveu fer la zona de recepció i expedició dels trens al costat de l'estació actual de Vilamalla, des d'on sortirà el corredor fins a la futura terminal. En el segon, defineix el corredor per connectar la terminal amb l'actual via de Portbou. Així, la terminal quedarà connectada amb la via convencional i la del TAV.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.