Infraestructures

mobilitat

El govern començarà de zero amb la Ronda del Maresme

El secretari de Mobilitat diu que es plantejarà alternatives com ara l'aprofitament de les infraestructures ja existents

La nova política podria afectar també les calçades laterals a Mataró

Els plantejaments del nou govern sobre com s'ha de resoldre la mobilitat al Baix Maresme van prenent forma a poc a poc. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet, va explicar ahir que el govern començarà de zero i “estudiarà altres alternatives a les que es plantegen a l'estudi informatiu de la Ronda del Baix Maresme”. Així ho va traslladar a l'alcalde de Cabrera de Mar, Joan Vilà, en una reunió mantinguda ahir al matí. Poc després, Calvet es va reunir amb els representants de la coordinadora Preservem el Maresme, contraris a la construcció de calçades laterals. Cal recordar que l'estudi informatiu proposa la construcció de dues calçades segregades, a banda i banda de l'autopista C-32, de dos carrils cadascuna, entre els termes municipals de Montgat i Argentona.

El representant del govern català va fer notar que l'anterior govern “no va comptar amb la participació del territori” a l'hora de redactar aquest projecte i que, per tant, cal tornar al punt inicial. En aquest sentit, el secretari de Mobilitat assegura que una de les alternatives que es tindran en compte serà l'aprofitament de les infraestructures ja existents. Així, pren força l'alternativa, defensada des de molts sectors de la comarca, que proposa ampliar l'actual plataforma de l'autopista C-32 per canalitzar l'augment del trànsit. “Aquestes alternatives s'hauran d'analitzar amb el suficient nivell de detall”, va dir ahir Calvet, que va afegir que caldrà “trepitjar el territori” per redactar plànols amb un elevat nivell de concreció. Tot i això, va assegurar que serà necessari ser diligents i no allargar la decisió en el temps.

Estudien la cancel·lació

Pel que fa a la Ronda Mataró, el primer tram de la qual ja ha estat adjudicat, Calvet va explicar que s'estan estudiant les diverses possibilitats. “La Generalitat no ho ha fet mai, però l'Estat sí que ha cancel·lat obres en condicions semblants”, va comentar alhora que va assegurar que la modificació de la ronda mataronina no hipotecaria l'ingrés dels diners provinents de l'Estat per aquest projecte. “S'hauria de fer una esmena en el conveni i passar-ho per la comissió bilateral, però en cap cas els diners no estan en risc”, va afirmar.

La notícia ha estat rebuda amb certa precaució per part de la coordinadora d'entitats Preservem el Maresme, que considera crucial aturar la Ronda Mataró. L'alcalde de Cabrera va assegurar que va sortir content de la reunió d'ahir amb Calvet.

LA FRASE

No pressuposem que el projecte de Ronda del Maresme sigui la millor opció per al territori
Damià Calvet
secretari de transports i mobilitat de la generalitat

El PSC retreu a Milà la seva actitud

La diputada socialista al Parlament, Consol Prados, va criticar ahir les manifestacions del diputat d'ICV-EUiA, Salvador Milà, en contra de la construcció de les rondes i va recordar que la coalició ecosocialista formava part del govern quan es va aprovar el projecte de Mataró, el 2006. “Des d'aleshores Iniciativa no ha dit res al Parlament, per què ho fa ara?”, es pregunta la diputada, que va una mica més enllà i recorda que “el projecte es va presentar el 16 d'abril del 2006 quan Milà encara era conseller de Medi Ambient a l'executiu de Pasqual Maragall”. La diputada socialista destaca que els “cal solucionar el col·lapse” que pateix l'entrada a Mataró i insta al govern de la Generalitat a engegar-lo “sense demores”. Dimecres vinent, es vota al Parlament una moció presentada per ICV-EUiA.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.