Serveis

FGC no arriba al 7% de viatgers dissabte a la nit

El govern suprimeix el servei nocturn ininterromput per la baixa ocupació i redueix trens a la línia Llobregat-Anoia

Els trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) que circulen ininterrompudament les nits de dissabte fins a Reina Elisenda, Avinguda del Tibidabo i Sant Boi de Llobregat (Molí Nou) deixaran d'operar a partir del 7 de gener. El govern català considera insuficient el 6,6% d'ocupació mitjana de les dues a les cinc de la matinada dels dissabtes respecte dels 311.700 euros de dèficit anual del servei.

Arran de les retallades exigides pel govern als operadors de transport públic, TMB va anunciar dilluns la supressió de serveis de metro i bus coincidint amb l'aprovació de l'augment històric de tarifes més elevat i ahir va ser FGC qui va fer públics tots els reajustaments. Tal com ja s'havia anunciat, l'operadora ferroviària de la Generalitat va confirmar ahir la supressió del servei que ja acumula 1,5 milions d'euros de dèficit des del 2007, any en què es va posar en funcionament –mantenir els trens de les tres línies costa uns 347.300 euros anuals, dels quals només es cobreixen amb els bitllets 35.600, un índex de cobertura de només el 10,2% quan el coeficient global de la companyia se situa prop del 79,3%.

L'operadora també reduirà els serveis a la línia Llobregat-Anoia per equiparar-los a la del Vallès. A partir del 23 de juny es recuperaran els trens ràpids semidirectes en les hores punta, de set a deu del matí i de cinc a vuit del vespre, una introducció que suposarà la reducció de circulacions dels que paren a totes les estacions, fet que afectarà sobretot el tram entre Sant Boi i Martorell. També es reduirà la circulació en les hores vall de deu a dues del migdia. El funicular de Gelida només funcionarà els festius i caps de setmana i entre setmana serà substituït per busos, transport que també substituirà l'aeri d'Esparreguera, suprimit.

LA XIFRA

1,5
milions
és el dèficit acumulat en cinc anys de servei del metro nocturn dels dissabtes a les línies de Ferrocarrils.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.