El pla d'infraestructures del Ripollès aposta pel tren

Proposa reforçar la xarxa de carreteres que hi connecten

El pla parteix de la C-17 desdoblada entre Vic i Ripoll, una obra que ara s'està executant, i per tant prioritza la millora de l'eix pirinenc, amb la construcció de les variants de Sant Joan de les Abadesses i la del nord de Ripoll, així com les de Campdevànol i Ribes de Freser. A més, aposta per la construcció del túnel de Toses, al mateix eix, que preveu un nou traçat entre el Ripollès i la Cerdanya alternatiu a la collada. El pla proposa la millora de la xarxa local de carreteres i la definició de la millora de la connexió amb el Berguedà.

Pel que fa al transport públic, reclama que la línia de Puigcerdà, més enllà del pla plurianual de millores, tingui una qualitat de tren regional i que es millori i potenciï el transport per carretera a tots els municipis de la comarca. Per altra banda, promou la creació d'un pla estratègic d'energies renovables, un pla d'implantació de minicentrals elèctriques i l'estudi d'una central de biomassa. A més, aposta per garantir l'arribada de la TDT i de la telefonia mòbil a tots els nuclis del Ripollès i perquè els centres de telecomunicacions estratègics tinguin fibra òptica. Finalment, defensa la creació d'infraestructures per a la gestió de residus –planta de compostatge i de transferència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.