Mataró es compromet a mantenir i fer subterrània la línia de tren de la costa

El futur tren orbital no farà desaparèixer a Mataró ni l'actual línia de la costa, ni l'estació i es treballarà perquè es pugui fer subterrània. Així es va recollir en una proposta que tots els grups municipals, excepte la CUP, van votar a favor en l'últim ple.

La iniciativa, però, va sortir del grup de CiU, a l'oposició, que havia denunciat que el govern municipal, en una de les al·legacions que havia presentat a la Generalitat pel pla que delimita la reserva de sòl per a la futura línia orbital, definia com a «no imprescindible» l'actual línia ferroviària. Unes afirmacions que la proposta de resolució matisa ara. Segons l'escrit, l'únic que es va fer és analitzar diferents escenaris i possibilitats per no condicionar el desenvolupament urbanístic de la zona. Un cop consensuada la proposta i «fruit de la intensa participació ciutadana, institucional i d'un continuat procés de reflexió», l'Ajuntament considera que aquestes infraestructures «són imprescindibles per al desenvolupament econòmic i social de la ciutat». La declaració va una mica més enllà i assenyala que la línia hauria de fer-se subterrània entre les rieres d'Argentona i de Sant Simó.

Tot i l'ampli consens, en l'únic aspecte que hi va haver diferències va ser en el trasllat dels tallers ferroviaris. Una zona que ara està situada a primera línia de mar i que, segurament, s'haurà de canviar d'ubicació en un futur. És per aquest aspecte que la CUP va preferir votar en contra, ja que considera que no té sentit situar aquests tallers a les Cinc Sènies, com s'apunta que passarà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.