Art

Cultura

Un festival d’art inclusiu

El cinquè Monar’T impulsa 14 murals en murs i façanes de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla

Ahir es va fer una pintada col·lectiva amb una quarantena d’artistes

Felipe Echeverria, de nom artístic Pincel, és un dels 14 artistes que ha participat en la creació de murals del festival d’art urbà Monar’T en diversos espais dels barris de Santa Eugènia i Can Gibert del Pla de Girona. Pincel, nascut a Xile però resident a Barcelona, ha embellit la façana de l’escola Santa Eugènia que dona al carrer Riu Güell. Dissabte al matí fa els últims retocs a la seva intervenció artística, la més gran d’aquesta edició, la cinquena. La seva obra s’emmarca en el projecte personal Descolonización visual, dedicat a pintar rostres d’indígenes llatinoamericans, especialment de dones. En aquest cas, ha pintat una figura femenina que ens esguarda amb una mirada melancòlica, sosté unes flors i està envoltada d’ocells: “És una obra carregada de simbolisme que pretén equiparar la imatge indígena a la de les persones blanques, que són les que acaparen l’imaginari en el món de la publicitat.” El seu mural reivindica la inclusió dels col·lectius minoritaris, un dels objectius d’aquesta edició del Monar’T, junt amb la reivindicació de la perspectiva de gènere i la realitat LGTBIQ+, el dol migratori i el procés d’acollida.

A més d’aquestes intervencions, la programació del festival inclou dissabte al matí una intervenció col·lectiva en els murs lliures del camp de futbol de Santa Eugènia que ha congregat una quarantena d’artistes vinculats al festival. En Karim, artista i membre de l’organització, explica que són també murs inclusius perquè s’hi accepten totes les tècniques –esprai, brotxa o pinzell–, temàtiques i estils. “Aquí hi venen des de grafiters professionals fins a pacients de psiquiatria del Santa Caterina que hi fan artteràpia o alumnes d’instituts”, explica. Està pintant el retrat de Nietzsche, que inclourà una cita del filòsof alemany. La seva veïna de mur, l’Anaïs, pinta una dona que sosté un nadó als braços amb ocells voletejant pel seu voltant. Mariona Terrats explica que l’organització es fa càrrec de la pintura dels artistes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CULTURA

Visites al campanar de Sant Fèlix de Sabadell per celebrar el tricentenari

sabadell
CULTURA

Durro enceta la festa del foc al Pirineu amb la baixada de falles

Durro
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona