Societat

Acaba la 080 Barcelona Fashion més oberta

Satisfacció en la setmana de la moda de Barcelona per un reposicionament basat en l’aposta per noves propostes, pel talent emergent, per la indústria i per la internacionalització

“La sensació en arribar al final d’aquesta 080 és de satisfacció per haver complert els objectius que ens havíem fixat, d’internacionalització, d’obertura i d’aposta per la moda i per la indústria d’aquí.” Així s’expressava ahir a aquest diari la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, poc abans que la 080 Fashion Week, celebrada aquesta setmana al recinte de Sant Pau de Barcelona tanqués les portes.

Vilalta recordava el claim escollit aquest any per la passarel·la: Undress your mind (Desvesteix la teva ment) i remarcava que aquest lema ha aconseguit que el públic “es deixés seduir per la creativitat, el color o la multiculturalitat, entre molts altres elements d’atracció”.

Segons Vilalta, la 23a edició de la 080 Fashion Week ha presentat un contingut “molt interessant, amb propostes de gran nivell”, alhora que ha servit per visibilitzar el potencial de la moda catalana: “El que pot fer per avançar tendències i del que és capaç de dissenyar.” En aquest àmbit, la portaveu de la 080 destaca el talent emergent que s’ha mostrat aquests dies, tant en el sector de moda com en el de complements.

A aquest bon sabor de boca, cal afegir-hi, adverteix Vilalta, l’impuls aconseguit amb la internacionalització de la passarel·la a través de la incorporació de firmes estrangeres, com la sud-africana Chulaap i els seus dissenys plens de colors i inspiració ètnica. O del dissenyador turc Umit Benan, que va tancar el segon dia de passarel·la. Pel que a les firmes de casa, les més clàssiques han desfilat juntament amb les més emergents, recollint el testimoni fundacional de la setmana, el 2007. En total han estat 40 marques que han presentat els seus productes.

Nous formats

Altres experiències creades a l’entorn de les desfilades, entre les quals hi havia la Pop Ups Gallery, un espai expositiu, amb marques de moda i complements, també han tingut un gran èxit de públic. “S’hi han pogut veure els mateixos valors que presideixen les desfilades, disposats en un espai obert. Hi ha hagut productes de dissenyadors que han presentat el seu art a la passarel·la i que just després s’han pogut adquirir, fet que ha despertat molt d’interès entre el públic.”

Interrogada sobre quins són els primers objectius a acomplir en futures desfilades, Vilalta cita la voluntat de fer un pas endavant per tenir més ressò internacional, amb més presència de nous dissenyadors i també perfilant el tipus de públic que acudeix a la cita de la moda, tant siguin compradors, com prescriptors o influenciadors, per tal que aquests impulsin aquest pas cap a una major visibilitat de la setmana.

Els dissenyadors d’Antonio Miró i Mans Concept tornen a guanyar

La 080 Barcelona Fashion ha tornat a premiar dos dissenyadors que ja van ser llorejats en l’edició del juny passat. És el cas de Mans Concept, la firma del dissenyador andalús Jaime Álvarez, que amb només 24 anys ja acumula tres guardons consecutius en el certamen, tots en la categoria de millor dissenyador emergent. Mans Concept havia presentat una col·lecció d’inspiració índia amb grans solapes i molt acolorida, amb tonalitats que van des del terra fins als marins, en combinació amb llimes, fúcsies i ataronjats que es podrien trobar en una parada de venda d’espècies.

Antonio Miró també va repetir entre els premiats, en aquesta ocasió en la categoria de millor col·lecció –però compartint el guardó amb Little Creative Factory– i celebra el 40è aniversari de la marca amb un nou premi al 080, on ja havia guanyat en la darrera edició i també el 2017. Actualment sota el guiatge del director creatiu Albert Villagrasa, Miró va presentar una col·lecció d’inspiració rockera, fosca en el color però glamurosa en el patronatge i els detalls. Per la seva banda, Little Creative Factory va ser reconeguda per la col·lecció Makers, on l’arquitecta reconvertida a dissenyadora Cristina Fernández va mostrar detalls interessants, com ara faldilles romàntiques de jute de ratlles vermelles en combinació amb jaquetes ajustades, estratificades peces de llana, lli i teixits gruixuts.

Finalment, el premi a la marca amb més projecció internacional va ser per a Lebor Gabala, el projecte professional de Maite Muñoz, que va dur a la passarel·la una col·lecció rica en colors que uneix tradició, actualitat i comoditat combinant els materials tecnològics amb la seda, el caixmir i les franel·les, però sobretot amb el punt, que juga un paper fonamental en jerseis, càrdigans i jacquards.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva