Teatre

Crítica

teatre

Massa temps mort

El pitjor que pot passar a un thriller és que el temps s’allargui. Desgraciadament, en la posada en escena de l’obra de major ambició de Josep Maria Miró hi ha un temps que es mor pels racons. Costa que avanci la intriga, sobretot en la primera part, on s’encalla amb el plantejament i la presentació dels personatges. Només algunes mirades furtives cap al jardí i la piscina comunitària no donen prou contrast per a una trama que, en realitat, és un teatre de declaracions més que d’accions tot i que les poques que es produeixen (que no es poden revelar) són de gran contundència.

Miró insisteix en un terreny fèrtil, el de la por, en què vivim aquest segle XXI. Transmet en els seus textos (sempre oberts, sense aclarir qui és el causant de l’amenaça o de la por a ser violentat) una incertesa molt actual. La sobreprotecció es demostrava malaltissa a El principi d’Arquimedes, la sensació de viure desprotegit en una urbanització abandonada i amb algun desconegut rondant-hi acabava trasbalsant la relació d’una parella a Nérium Park. En aquesta proposta, ha sumat subtrames que complementen aquesta por.

Unes pintades en un poble, aparentment tranquil, fan créixer una inseguretat que va covant en l’ànima de cada personatge. Miró els dona un to i un protagonisme diferent en una situació de dolor i de pulsió sexual (l’arribada d’Ivana a la urbanització trastoca el dia a dia: Laia Manzanares revoluciona l’espai). Miró segueix administrant la informació amb comptagotes mantenint la tensió de l’espectador però l’espai, immens, li juga en contra. No fa aquest realisme per a una peça que és atmosfèrica. Queda massa amagada la pregunta de qui o què és, realment, el que ha propiciat aquestes pintades. I si, en realitat, aquell és un bonic lloc per viure? El passat els escanya.

Temps salvatge
Autor: Josep Maria Miró
Director: Xavier Albertí
Intèrprets: Manel Barceló, Carme Elias, Sara Espígul, Borja Espinosa, Eduard Farelo, Marina Gatell, Alicia González Laá, Míriam Iscla, Laia Manzanares, Malcolm McCarthy
Dijous, 17 de maig (fins al 17 de juny). Sala Gran. TNC


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll

El fiTM presenta un cartell amb un ampli ventall estilístic

LA BISBAL D’EMPORDÀ
ART

Una exposició de Gabriel Casas, entre la programació del festival Lumínic

SANT CUGAT DEL VALLÈS