Arts escèniques

Grec d’anada i de tornada

Enguany, el festival ha multiplicat la connexió de creació catalana amb l’americana

Sergio Blanco estrenarà ‘Covid 451’ amb metges i infermers reals que llegiran el text de ficció

Quan Cesc Casadesús va marcar que el 2020 seria l’any que vincularia el Grec amb Llatinoamèrica, fa tres anys, Julio Álvarez, del Tantarantana, va començar a idear un projecte amb Colòmbia. Si l’any passat les connexions entre els Estats Units i Catalunya van ser puntuals, en aquesta edició s’havien de multiplicar aquestes coproduccions amb països com ara l’Uruguai (Sergio Blanco, Gabriel Calderón, Mariana Percovich), l’Argentina (Nelson Valente, Lautaro Protti), Xile (Espacio Checoeslovaquia) i Colòmbia (Maldita Vanidad). La Covid ha frenat molt els assajos però s’han previst algunes accions dins del Grec Obert i hi ha la previsió d’estrenar aquestes peces/experiències a partir de la tardor. També està previst que bona part de les obres es representin a Amèrica.

La majoria de produccions s’han vinculat a sales de petit format (des de la Flyhard a La Gleva) i fàbriques de creació (com ara la Nau Ivanow, la Sala Beckett o el Tantarantana).

La ruta de la palta neix d’una doble evidència, que tant Xile com l’Estat espanyol van patir recentment una dictadura política i que hi ha alguns privilegis que es mantenen (a Xile, Pinochet va promoure que tothom pogués cultivar alvocats i això, encara avui, està delmant el país). I que si a Xile tots es consideren fills d’una dona violada en el primer colonialisme, a l’Estat espanyol els fills són d’aquells violadors.

L’actor Joan Carreras s’atreveix a fer el primer monòleg (Història d’un senglar). Confia que la funció tingui èxit per obrir la finestra a la lucidesa de Gabriel Calderón. També la Sala Trono insisteix amb Nelson Valente. O Josep Maria Miró suma complicitat amb Perotti.

La majoria dels directors i autors han hagut d’arrencar els projectes per videoconferència. Perquè el tancament d’aeroports ha fet impossible el contacte físic. Només Sergio Blanco (que resideix a París, que ha vingut en cotxe i està participant a l’Obrador d’estiu de la Sala Beckett) podrà afrontar Memento mori (la companyia uruguaiana no ha pogut viatjar), una autoficció, i estrenarà Covid 451, un relat arran del confinament que llegiran els metges, zeladors o infermers reals d’hospitals catalans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA