Societat

Usuaris de Renfe es pengen del coll un mocador amb una tortuga per denunciar els retards del servei

El distintiu es portarà cada dilluns fins que la companyia millori el servei. La plataforma reivindica que la devolució exprés s'ha d'emmarcar en problemes pel "mal manteniment de la via"

Els usuaris dels trens de la línia Barcelona-Porbou han començat aquest dilluns una campanya de protesta contra els retards i les deficiències del servei ofert per Renfe. La plataforma que agrupa els afectats ha repartit mocadors blancs i adhesius, amb una tortuga dibuixada, entre els passatgers dels combois amb la voluntat de fer visible el seu malestar pel servei "tercermundista" que els ofereix la companyia.

La tortuga que tant els mocadors com les enganxines porten dibuixada té Renfe escrit a la closca i és una metàfora per criticar la lentitud del servei ofert. Els usuaris reclamen que Renfe resolgui les seves reivindicacions i indiquen que, si no hi ha resposta al juny, faran accions més contundents.

La campanya, que ha començat aquest dilluns al matí, té per objectiu fer visible el malestar dels passatgers de la línia pels continus retards que acumulen els trens i les deficiències del servei. L'adopció dels mocadors blancs i els adhesius va ser un dels acords que es van prendre durant la darrera assemblea de l'entitat.

Els membres de la plataforma s'han concentrat aquest matí al primer vagó del tren Catalunya Exprés que ha sortit a dos quarts de set de Girona en direcció a Barcelona. Tant bon punt han pujat al comboi, els passatgers s'han posat un mocador blanc al coll i han repartit enganxines entre la resta de persones que hi havia al vagó.

El portaveu de la plataforma, Albert Orriols, ha explicat que el distintiu "es portarà cada dilluns fins que la companyia ens doni una resposta a la manca de servei". Els passatgers confien que en la propera reunió amb Renfe, prevista per la setmana vinent i a la qual assistirà el director general de la companyia, es posin solucions sobre la taula.

En la darrera trobada, Renfe es va comprometre a instaurar el sistema de devolució exprés als trens de mitjana distància si hi ha retards de més de trenta minuts, però per als usuaris aquesta mesura és "insuficient".

Albert Orriols explica que, per fer efectiu el retorn del 100% del bitllet, la companyia ho condiciona al fet què "el retard es degui a les obres del TGV". La plataforma reivindica que la devolució exprés també s'ha d'emmarcar en problemes pel "mal manteniment de la via", i expliquen que s'ha d'abaixar el temps de retard.

"S'ha de tenir en compte que la companyia, per curar-se en salut, ja ens va allargar el trajecte 20 minuts quan van començar les obres del TGV a Barcelona", ha declarat el portaveu. "Per tant, si a això hi sumem els 30 minuts més, suposen 50 minuts; això és tercermundista", critica Orriols.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.